De eerste maand van: een Service Specialist Tevreden KomKids-ouders
Op vrijdag een spoedaanvraag binnen krijgen en maandag kan Sam (3) al naar de dagopvang. Dit is het werk van Team Service & Advies. Wat hier allemaal bij komt kijken? Dat vertelt Florianne, onze Service Specialist Tevreden KomKids-ouders
Vertel eens, sinds wanneer werk je bij KomKids?
Per 1 mei 2019, dus ik ben nog best wel vers.
Wat doet een Service Specialist Tevreden KomKids-ouders dan precies?
Onze telefoon rinkelt heel de dag door met ouders die bellen met vragen over plaatsingsmogelijkheden, ruilverzoeken, vakantieopvang of natuurlijk altijd onze grootste uitdaging: spoedplaatsingen.
Wordt een kindje geplaatst, dan verzorgen wij de overeenkomst en communicatie met de Locatiemanagers. Dan kunnen we daarna de ouders uitnodigen voor een intakegesprek. Daarnaast hebben we naast de telefoon ook contact via de e-mail. Denk hierbij aan opzeggingen of wijzigingen die ouders willen doorgeven.
In Jip-en-janneke taal?
Wij ontzorgen waar mogelijk de KomKids-ouders.
Hoe ziet jouw team eruit en met wie werk je veel samen?
Wij hebben een gezellig team van 6 dames. Jeanine is onze teamleidster en samen met Fanny, Isabel Gwen en Irene vorm ik dan de rest van het team. We werken met 2 of 3 mensen op een dag, zodat er altijd genoeg bezetting is. En ondanks dat we allemaal parttime werken zien we elkaar toch wekelijks en dat is echt heel leuk.
Al bijzondere dingen meegemaakt?
Poeh … even denken niks kan te gek eigenlijk. Maar nog geen bijzondere dingen meegemaakt tot nu toe. Wel blijft het altijd een uitdaging en gepuzzel om kinderen zo spoedig mogelijk te kunnen plaatsen. En dat maakt het werk ook zo leuk!
Wat is de raarste vraag die iemand ooit over je baan stelde?
Of wij als Service Specialist Tevreden KomKids-ouders tussen de kinderen op de groep zitten met een computer om alles direct te kunnen checken…. Dat was wel grappig.
Nu je bij KomKids werkt, heb je genoeg uitdaging?
Elke dag is heel anders en daardoor vliegt de dag voorbij. Natuurlijk ben ik nog relatief nieuw en is daardoor nog van alles een uitdaing. Maar we hebben vaak genoeg met het team ‘oh, hoe gaan we dit aanpakken? Dus uitdaging genoeg!
Hoe ziet de toekomst eruit?
Met nog meer uitdagingen, nog veel meer kinderen en heel veel tevreden ouders . Het lijkt me ontzettend tof als we met de afdeling alleen nog maar meer gaan groeien. Ook als team om de beste service te verlenen aan onze KomKids-ouders.