FlexWEB

Uw persoonlijke omgeving in FlexWEB
Wanneer u Hele Dagopvang of Buitenschoolse Opvang bij ons afneemt heeft, u met uw persoonlijke login-in via ons ouder/kindsysteem FlexKids inzage in uw registratie en documenten. U kunt ook zelf uw adresgegevens wijzigen of toevoegen.

Hoe werkt het inloggen?
U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week inloggen via www.komkids.nl ga naar het kopje: ‘Voor ouders’ en kies dan: ‘Mijn KomKids’ of klik hier: https://komkids.flexkids.nl/
Wij hebben er voor gezorgd dat u kunt inloggen met uw e-mailadres [dit is het e-mailadres waarop u voorheen uw facturen ontving] en wachtwoord [dit is uw debiteurnummer, deze kunt u vinden op uw overeenkomst/kennisgeving].

Nadat u ingelogd bent krijgt u toegang tot FlexWEB, het online-programma van FlexKids. Wij raden u aan om uw wachtwoord na de eerste keer inloggen te wijzigen, dit kan alleen via FlexWEB.

Klik hier voor de complete werkbeschrijving (PDF). Hierin staat stap voor stap beschreven hoe u bij FlexWEB en de App kunt inloggen en wat er mogelijk is.

Ook voor uw smartphone
Om het u nog makkelijker te maken kunt u ook de speciale FlexKids-App gratis downloaden in de Play Store of App Store voor uw tablet of smartphone. Zoek in de Store op ‘Flexkids Ouderapp’. Ook hier kunt u inloggen met uw e-mailadres [dit is het e-mailadres waarop u voorheen uw facturen ontving] en wachtwoord [dit is uw debiteurnummer, deze kunt u vinden op uw overeenkomst/kennisgeving. Of met uw nieuwe wachtwoord als u dit via FlexWEB heeft gewijzigd.]. Als u voor de eerste keer inlogt, wordt er éénmalig om een PIN [4922] gevraagd. Dit is geen unieke pincode maar dit is een code zodat het systeem weet dat u bij KomKids inlogt. Het is een vrij gebruiksvriendelijke App, maar een aantal functies van de App staan toch ook nog beschreven in de werkbeschrijving.

Inloggen op FlexWeb mislukt, ik krijg steeds een foutmelding. Wat kan ik doen? 
FlexWeb wordt ondersteund door Internet Explorer 10 of 11 of Google Chrome. Verouderde versies kunnen problemen geven bij het inloggen. Indien u gebruik maakt van een oudere versie, raden wij u aan om deze te updaten. 

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten voor FlexWeb. Wat moet ik doen? 
Als u uw gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten bent voor FlexWeb, kunt u op de inlogpagina kiezen voor "wachtwoord vergeten". U ontvangt dan een e-mail met een link om uw wachtwoord te resetten. De medewerkers van Service & Advies kunnen uw inloggegevens niet inzien of resetten. Mocht u nog vragen hebben over het gebruik van de site of de App, dan beantwoorden de medewerkers van Service & Advies deze met plezier; zij zijn te bereiken op 010-4493200 of per email service@komkids.nl.

Kan ik een jaaropgave aanvragen?
De jaaropgaven staan na afloop van het betreffende kalenderjaar tussen medio en eind februari klaar in uw persoonlijke FlexWEB omgeving (opgaven 2017 staan eind februari 2018 klaar). Wij raden u aan om dit document te downloaden en deze goed te bewaren, de Belastingdienst kan u verzoeken deze te overleggen in verband met controle van de uitbetaalde Kinderopvangtoeslag.

Ook kunt u hiermee zelf nagaan of u in het afgelopen jaar de juiste Kinderopvangtoeslag heeft ontvangen. Kloppen deze gegevens niet? Raadpleeg de (website van de) Belastingdienst hoe u de juiste gegevens aan hen dient door te geven (Belasting Telefoon: 0800–0543 of Mijn Toeslagen via www.toeslagen.nl).

Indien u de jaaropgave niet kunt opvragen via FlexWEB omdat u bv. geen gebruik meer maakt van de opvang bij KomKids, kunt u hiervoor een verzoek per e-mail sturen naar factuur@komkids.nl onder vermelding van uw naam en debiteurnummer. U kunt dan een geprinte versie ophalen bij de KomKids Informatiewinkel, vergeet niet om uw ID-bewijs mee te nemen.

Let u er ook op dat u bij een wijziging van uw e-mailadres deze aan ons doorgeeft.

Waarom publiceert KomKids de facturen voor de Hele Dagopvang en Buitenschoolse Opvang in FlexWEB?
Op deze manier kunt u zelf via FlexWEB 24 uur per dag, 7 dagen per week inloggen om uw gegevens, facturen en jaaropgave in te zien, te wijzigen en eventueel te downloaden. U ontvangt per e-mail een bericht wanneer de factuur voor u klaar staat.

Ik kan de factuur die in FlexWEB staat niet openen of niet vinden; hoe kan ik dit oplossen? 
De facturen staan als pdf-bestand in FlexWeb; een pdf-bestand dat kan worden geopend met behulp van het programma Adobe Reader van Adobe. U kunt dit programma gratis downloaden via: www.adobe.com/nl/products/reader.html 
Klik hier voor de complete werkbeschrijving (PDF). Hierin staat waar u de facturen kunt vinden. 

Terug