Ruilen

Kan ik een (feest)dag ruilen? En hoe dien ik een verzoek in?
Ja, dat kan. Indien uw kind op een bepaalde dag niet komt, verzoeken wij u dit van te voren door te geven via de ruiltool in FlexWeb (uw digitale KomKids omgeving) via www.komkids.nl.

Ruilen via de ruiltool in FlexWeb, gaat alsvolgt: 



Waarom lukt het mij niet om een feestdag te ruilen?
Waarschijnlijk heeft op u een andere manier een ruildag aangevraagd dan getoond is in bovenstaand filmpje. Wanneer u ruilt volgens de stappen in het filmpje, is het wel mogelijk om een feestdag te ruilen.

Kan ik via de App op mijn telefoon of tablet een ruildag aanvragen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk, ruilen kan alleen via de website versie (via www.komkids.nl > Inloggen bij Mijn KomKids).

Spelregels ruilen:

• In de buitenschoolse opvang is het mogelijk om bijvoorbeeld een naschoolse maandagmiddag te ruilen tegen een woensdagmiddag (meer uren). Bij de hele dagopvang kan dan een middag ook geruild worden voor een ochtend (meer uren). U krijgt hiervoor geen aanvullende factuur. Als u ruilt naar een korte middag, dan wordt er ook geen bedrag terugbetaald.
• Indien u een ruildag in wilt zetten, verzoeken wij u dit minimaal 5 werkdagen van te voren door te geven via FlexWeb. U kunt de dag binnen dezelfde kalenderweek ruilen voor een andere dag.
• In de Zomervakantieopvang (buitenschoolse opvang) , Peuterspeelzalen en Verkorte Kinderopvang met VVE (VKV) is het niet mogelijk om dagen te ruilen.
• Nationale feestdagen (waarop alle KomKids locaties gesloten zijn) komen ook in aanmerking om te ruilen, indien de vaste opvangdag op een Nationale feestdag valt.
• Ruilen is mogelijk als er is voldoende plaats is en we kijken naar het welbevinden van het kind.
• Wij streven ernaar dat uw kind in dezelfde stamgroep opgevangen wordt. 
• Een ruildag is gekoppeld aan een specifiek kind en is niet overdraagbaar naar andere kinderen.
• U ontvangt geen restitutie.

Terug