Wij hebben een aantal veelgestelde vragen op een rijtje gezet. Klik op het betreffende onderwerp voor de antwoorden.

Ik wil graag:

Meer weten over coronavirus en kinderopvang
Dit is een directe link naar de Rijksoverheid. Op deze pagina vindt u meer informatie over de gevolgen voor kinderopvangorganisaties door de uitbraak van het coronavirus.

Meer weten over hoe ik mijn kind kan inschrijven
 
- Hoe kan ik mijn kind inschrijven voor opvang?
- Vanaf welke leeftijd voor welke vorm van opvang is inschrijven mogelijk?
- Hoe werkt het digitaal ondertekenen van mijn overeenkomst?

Meer informatie over de tarieven
- Krijg ik elk jaar een nieuwe overeenkomst omdat de tarieven wijzigen?
- Hoe kan ik Kinderopvangtoeslag aanvragen en welke gegevens heb ik hiervoor nodig?
- Hoeveel kost de opvang van mijn kind(eren) mij?
- Op basis van de uren van de minst werkende partner kan men kinderopvangtoeslag aanvragen. Hoe werkt dit bij zelfstandigen, als de partner meewerkt in de onderneming en in aanmerking komt voor de meewerkaftrek maar niet in loondienst is?
- Wat moet een ZZP'er aan opvanguren opgeven in relatie tot de door hem/haar gewerkte uren?
- Hoe gaat de controle plaatsvinden van de gewerkte uren van de minstwerkende partner bij de KOT?
- Ik heb nog geen overeenkomst of kennisgeving ontvangen, kan ik wel Kinderopvangtoeslag aanvragen als ik de ingangsdatum weet?
- Op welke feestdagen zijn de KomKids locaties gesloten?
- Wat als u het niet redt om uw kind op de afgesproken tijd op te halen?

Weten of ik een dag kan afmelden voor een tegoed
- Kan ik een (feest)dag afmelden voor een tegoed?
- Welke spelregels horen bij tegoed opbouwen?

Meer informatie over de buitenschoolse- en/of vakantieopvang
- Waarom krijg ik een factuur in juli of augustus voor buitenschoolse opvang terwijl mijn kind vanwege de zomervakantie niet naar de BSO is geweest?
- Hoe regel ik vakantieopvang bij KomKids?
- Hoeveel vakantieopvang kan ik afnemen?
- Hoe zet ik mijn vakantieopvang in?
- Kan ik vakantieopvang gebruiken voor een studiedag?
- Hoe wordt de vakantieopvang gefactureerd?
- Wat gebeurt er als ik mijn vakantiepakket wijzig of beëindig?
- SummerKids

Meer weten over kinderopvang bij hoge temperaturen
- Kan mijn kind tijdens hitte opgevangen worden?
- Kan ik mijn kind vanwege de hitte afmelden en deze niet gebruikte dag in mijn tegoed opnemen?
- In de media wordt gesproken over sluiting van de opvanglocaties, geldt dit ook voor KomKids?

Over de betalingen
- Kan ik de Kinderopvangtoeslag direct laten overmaken aan KomKids?
- Waarom hanteert KomKids automatische incasso?
- Waarom wordt de automatische incasso de 1ste van de maand uitgevoerd terwijl de Kinderopvangtoeslag de 20ste wordt overgemaakt?
- Kan ik kiezen voor handmatige betaling, als de automatische incasso problemen oplevert?
- Waarom ontvang ik een aanmaning terwijl ik een machtiging voor automatische incasso heb afgegeven en ik evenmin een herinnering heb ontvangen?
- Verzend KomKids betaalverzoeken via Tikkie?

Meer weten over het nieuwe digitale ouderportaal - KidsKonnect (vanaf 1 juni 2022)
- Uw ouderportaal
- Hoe werkt het inloggen?
- Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten voor het ouderportaal. Wat moet ik doen? 
- Kan ik een jaaropgave aanvragen?
- Waarom publiceert KomKids de facturen voor de Hele Dagopvang en Buitenschoolse Opvang in het ouderportaal?
- Ik kan de factuur die in het ouderportaal staat niet openen of niet vinden; hoe kan ik dit oplossen?

Over hoe ik de opvang kan beëindigen
- Hoe kan ik opzeggen?